ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم
سرخط خبرها

زارع‌پور: بازنگری در محدودیت‌های ایجاد شده برای پلتفرم‌ها| کسب‌و‌کار‌های اینترنتی مسیرشان را پیدا کردند

  • کد خبر: ۱۵۷۱۰۷
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
زارع‌پور: بازنگری در محدودیت‌های ایجاد شده برای پلتفرم‌ها| کسب‌و‌کار‌های اینترنتی مسیرشان را پیدا کردند
وزیر ارتباطات از بازنگری در محدودیت‌های ایجاد شده برای پلتفرم‌ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره آخرین اطلاعات از نتیجه نامه دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر رفع فیلتر پلتفرم‌های خارجی، اظهار داشت: ایجاد محدودیت و رفع محدودیت نه از سوی وزارت ارتباطات و نه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بوده است.

زارع‌پور با بیان اینکه چرا آمار شرکت ملی پست در این باره مهم است، تصریح کرد: بیشتر کسب و کار‌های اینترنتی، کالا محوراند و بخش قابل توجهی از محصولات آن‌ها توسط پست جابه جا می‌شود؛ بنابراین اینکه حجم تجارت الکترونیکی، درآمد و تعداد مرسوله‌های پست افزایش پیدا کرده، نشان می‌دهد که کسب و کار‌های اینترنتی مسیر خود را پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه درباره رفع فیلتر برخی پلتفرم‌ها مانند گوگل پلی و پلتفرم‌های مشابه آن گفت: ما اعتقاد داریم که باید در برخی از محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شد، بازنگری‌هایی انجام شود و آقای رئیس‌جمهور هم در یکی از بند‌های حکمی که برای دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره توافقات انجام شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور‌ به چین، در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تفاهم نامه‌ای با وزیر همتای خود در چین توسط وزیر امور خارجه به نمایندگی از بنده امضا شد. ما در حوزه‌های گوناگون مانند فضایی و ساخت ماهواره‌های مشترک و بحث ساخت گوشی، توسعه شبکه، به دنبال توسعه همکاری هستیم.  

زارع‌پور در بخش دیگری از صحبت هایش درباره حذف بسته‌های اینترنتی بلندمدت اپراتور‌ها در ابتدای سال و ارائه بسته‌های ۶۰ گیگابایتی که شهریورماه وعده داده، اما ارائه نشد، تصریح کرد: این وعده باید جدی‌تر پیگیری می‌شد، اما بعد از مدت زمان گفته شده، برای ارائه بسته‌های ۶۰ گیگابایتی با محدودیت‌های رخ داده رو‌به‌رو شدیم و درآمد‌های اپراتور‌ها در ابتدا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. هرچند در حال حاضر این کاهش جبران شده و برخی اپراتور‌ها درآمد ۱۰ ماهه اولشان به درآمد سال ۱۴۰۰ رسید، اما به دلیل مواجهه با محدودیت‌های مذکور درخواست داشتند که این موضوع عقب بیافتد، اما پیگیری می‌کنیم که حتما این مسئله در سال ۱۴۰۲ رخ دهد.

وی همچنین درباره میزان تحقق پروژه فیبر نوری اظهار داشت: این پروژه درحال حاضر در ۱۱ مرکز استان و ۴۶ شهر شروع شده و الان دو و نیم میلیون پورت فیبر نوری محقق شده است. برخی از استان‌ها در زمینه فیبر نوری پوشش ۱۰۰ درصدی دارند و کاملا همه استان تحت پوشش قرار گرفتند. تعریفی که از پوشش کرده‌ایم این است که باید تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری خانه‌های مردم بروند و اگر کسی از آن‌ها درخواست سرویس کرد، باید ظرف یک ماه براشان فراهم شود.

وی درباره نحوه پیشرفت این طرح در استان تهران گفت: در کلانشهر‌ها هر اپراتوری می‌تواند در این زمینه فعالیت کند، به گونه‌ای که قرار است در بخش‌هایی از تهران، مخابرات، ایرانسل و دیگر اپراتور‌ها کار کنند و سال آینده هم انشاءالله در تهران این طرح به صورت جدی دنبال خواهد شد.

زارع پور ادامه داد: درباره اختلالی که روز چهارشنبه ۲۴ اسفند رخ داد، می‌توان گفت تمام اینترنت ما از مسیر آذربایجان، ترکیه و ارمنستان به یک باره قطع شد، چون از منابع دیگری هم از سوی غرب و هم از سوی جنوب تامین کرده بودیم، اختلال در کمتر از ۱۰ دقیقه برطرف شد. نکته مهم این است که به هیچ وجه کل ترافیک قطع نشد و ۱۰ دقیقه ذکر شده به دلیل حادثه‌ای که در گرجستان اتفاق بود، برای سه کشور و از جمله ما پیش آمد، اما با توجه به تمهیداتی که از قبل ما درنظر گرفته بودیم اولا هیچ ترافیکی قطع نشد و دوما کمتر از ۱۰ الی ۱۲ دقیقه مشکل برطرف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره سرعت اینترنت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بار‌ها اعلام کردم که تند و کند بودن اینترنت باید معیار داشته باشد، سایت اسپیدتست یکی از معیارهاست که هر ماه سرعت اینترنت کشور‌ها را مقایسه می‌کند؛ سال گذشته رتبه ایران ۸۰ بوده و درحال حاضر رتبه ما ۶۱ است که حدود ۲۰ پله ارتقاء پیدا کرده است. سرعت اینترنت حدود ۶۰ درصد نسبت به اسفند سال ۱۳۹۹ گذشته افزایش پیدا کرده است. در ابتدای دولت سیزدهم هم این سرعت ۲۱ بود، اما الان در مقایسه با ماه‌های گذشته روند افزایشی بوده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضع‌مان خوب نیست، اما در این یک سال وضع بهتر شده اگرچه این سرعت شایسته مردم ما نیست و در حوزه اینترنت ثابت خیلی فاصله داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->